Már korábban eszembe jutott, hogy ama fantasztikus képződmény, azaz Schobert Nobert rendkívűl agytalan kijelentéseire illene valamit reagálni "Fitness Blog" révén. :D
Norbi kijlentéséből 3 dolog volt kiemelhető:
- Téma, azaz a mondanivaló
- Szókimondás?
- Brand építés
Kezdjük az utolsóval, a "brand építés".
Valószínűleg meg kellett kicsit tolni az Update/Lowcarb szekerét, mert már a havi bevételből nem jött volna ki a tisztán 40 millió. Elég merész húzás volt 90%-ban a nőkre hárítani a kövérség problémáját, de igazából bejött neki, mert megint meghívták ide-oda és ártatlanul képes volt egy kicsit finomítani a véleményén minden egyes interjú és kinyikatkoztatás alatt. Bravo!
Szókimondás?
Régebben ezt inkább tanulatlanságnak gondoltuk volna, ha valaki ilyen témában ennyire együgyűen fogalmaz. Olyan fantasztikusan egyszerű üzenetet sikerült összehoznia, ami sajnos sok emberhez könnyen eljut és át is megy a szűrőkön. Igazából hozta a korhoz illő kommunikációs trendeket a pár hangulatfestő szavával, amivel sikeresen felbaszta egy fél ország agyát.
Téma, azaz a mondanivaló
Ha az okoskodást és a jézusi kinyilatkoztatási formát lebontjuk a beszédéből, akkor kirajzolódik egy marketing üzenet, aminek társadalmi üzenetté kellene válnia.
Lényegében annyit akart ez a szerencsétlen mondani, hogy egy párkapcsolatban igenis fontos, hogy az egészséges táplálkozásra és a mozgásra odafigyeljünk. A rengeteg pozitív hatása mellett mérlegelni kell azt is, hogy a kapcsolat minőségébe is beleszólhat, ha az egyik fél elhanyagolja magát. (Ugye milyen általános és uncsi ez a mondat?)
Na, itt kúrta el (vagy éppen rátapintott a lényegre) a marketing zseni.
Simán a nőket tette felelőssé mindenért. Bár jelentős kiállás történt a videós okoskodása miatt, mégis egy olyan csoportot bántott meg, akiknek ez az okoskodás kurvára nem segít. Ugyanakkor ha megnézed, már lecsengett az egész Norbi mizéria, de pár napig csak róla szólt minden.
Ha az ember fogta magát és rászánta az időt, akkor rájöhetett, hogy mit akart mondani a Pocket Coach, ugyanakkor sajnos ezzel a stílussal lehez ma elegendő embert elérni, nem pedig a tudományos, kimért és kellően összefoglalt érvekkel.
Ezen el kellene gondolkodnunk, hogy hogyan lehetnénk képesek újra a fontos dolgoról értelmes párbeszédet kezdeményezni másokkal...