dagi - to - fit

dagi - to - fit

Egy kicsit félve írok ide...

2020. május 20. - GünterSchmidt

Érdekes, hogy amikor elkezdem dokumentálni az egészségemmel, pontosabban a fogyási folyamatommal kapcsolatos dolgokat, úgy vagy abba marad a kedvem és nem csinálom tovább, vagy szimplán elkezdek hízni és ez elbizonytalanít.

Nézzük, mi történt az utolsó bejegyzés óta?

 

A legnagyobb örömhír, hogy megszületett a kislányom épen és egészségesen! :) 

Karácsony után kétségbeesetten vettem tudomásul, hogy a mérleg 100 kg felé ment, fáj a térdem és szarul alszok, majd cirka 2 hónapja 107 kg-nál azt mondtam, hogy kapja be mindenki. 

Elkezdtem egy étkezési terápiát, ahol a tanácsadó végigvezet az étkezési szabályokon. Elég sokat tanultam tőle, segít megérteni, hogy mit és miért kell ennem, illetve milyen arányban érdemes fogyasztanom.

A rekord súlyomat még gimnáziumban értem el, amikor leszoktam a cigiről. Akkor annyit zabáltam mint egy versenyló, aki szezonon kívül van. 115 kg voltam és azt toltam le cirka 8 hónap alatt 90 kg-ra. Aztán jött az egyetem, újra vissza szoktam a cigire, buli, zabálás, stb és rendszeresen mozogtam a 102 és 92,6 között.

A szüleim halálakor értem el felnőttkorom abszolút súly mélypontját, a 84 kg-ot, de ez érthető volt. Nem a sport és az egészséges élet miatt veszítettem súlyt, hanem a marcangoló düh, depresszió és fájdalom miatt. 

Mi most az új terv?

 

Tanulva az eddigi hibákból a következő dolgokra jutottam:

  • 1 hónappal előre megírom az étrendemet

via GIPHY

 

Annyit kötöttem ki, hogy kis eltérések lehetnek. Például a mai reggelim papíron 1 kefír volt (0,5L) és 2 darab ropogós kenyér feltéttel. A 2-ből 3 lett. Na, ilyen eltérések lehetnek. Ezen felül a csokikákat és a különböző apró szarokat, amitől éhesebb leszek lassan kiszorítom a napi rutinomból és igyekszem hetente 1 alkalommal valami normális édességet enni. Süti, 1 szelet torta vagy ilyesmi. Korábban naponta megettem átlag fél tábla csokit... Az barátok közt is sok főleg akkor, ha az ember veszíteni szeretne a súlyából.

  • Rendszeres mérések előre kinyomtatva

A testsúlyomat naponta mérem reggel a 2-es program után, fürdés előtt. 10 naponta átlagolok és azt az eredményt veszem figyelembe. Ezen felül hetente, vagy 2 hetente a körméretemet is rögzítem a váll, mellkas, csípő és has vonalon. Amúgy ha annyira méricskélek, többet is figyelembe vehetek... 
Ezt a tippet Valentin Torma videójából merítettem. Köszi!

  • Mozgás...

Kicsit nehezebb kivitelezni kettő pici gyerek mellett, illetve itt Németországban még nem nyitottak ki a kondi termek. Tekintve a bizonytalanságot április végén felmondtam a bérletemet, ami július 31-ig érvényes, magyarul addig mehetek nyugodtan, amint kinyitnak. Azután pedig keresek olyan megoldást, ahol nem kell egy vagy 2 évre aláírni, mert most valószínűleg lesznek magánéleti változások is, így jobban passzol egy fél éves, vagy bármikor felmondható bérlet az igényeimnek.

Összegzés

Szerencsére az önértékelésemmel ebből a szempontból sosem volt bajom. Tisztában voltam vele, hogy a túlsúly nem fenntartható hosszú távon. A további egészségügyi problémáim, mint a magas vérnyomás is javarészt ennek a számlájára írható.

Amióta leszoktam a cigiről (cirka 3 éve 15 év dohányzás után) természetesen javult az állapotom, de maradandó károkat okozott az érrendszeremben. 

Én nem hiszek abban, hogy el kell fogadni a kövérséget, de ugyanakkor bántani sem szabad őket, mert az extra frusztráció csak nehezíti az egészségesebb állapot elérését.

Egyaránt szükséges egy ilyen vállalkozáshoz belső, tiszta cél és külső megerősítés, illetve hiteles visszajelzés. Szerencsés az, akinek egyből a rendelkezésére áll ez a kettő dolog, de ez is olyan,mint a dohányzásról való leszokás. 

Folyamatosan próbálkozni kell és végül sikerül elérni az áhított célt. Így tettem a cigivel is, ez lesz a +20 kiló zsírom leadásával is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dagitofit.blog.hu/api/trackback/id/tr3015709006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása